Přeskočit na obsah

Zpět na výpis článků

Aby kampaň s influencery (ne)byla hra na bingoAby kampaň s influencery (ne)byla hra na bingo

Aby kampaň s influencery (ne)byla hra na bingo

waves-gray

Jednoduše: ne náhodě a ano trefě do černého. Každá kampaň s influencery, která má přinést žádoucí výsledky, vyžaduje dodržení strategického přístupu – analýzu, stanovení cílů, plánování, briefing, měření, reporting (jak ostatně praví zásady moderního PR). V tomto článku si povíme, jak na to.

Krok za krokem plánováním kampaně s influencery:

  1. Nastavte reálný a měřitelný cíl
  2. Proveďte analýzu trhu
  3. Spojte se s tím pravým (influencerem)
  4. Nastavte proveditelné časové milníky
  5. Připravte KVALITNÍ brief
  6. Zajistěte monitoring výstupů
  7. Nezapomeňte na vyhodnocení

1. Nastavte reálný a měřitelný cíl

Jeden, jasně měřitelný, klíčový a korelující s vaší komunikační strategií. Sledujete povědomí? Nepočítejte prodeje. Podporujete nákupy slevovým kódem? Nelekněte se nízké míry zapojení v komentářích.

Zde zároveň pozor – nové akvizice fungují jen na značky a produkty, které už mají vybudované povědomí a důvěru v kvalitu. Začínat s influencer marketingem a rovnou se zaměřit na podporu prodejů se proto zpravidla nevyplácí a bývá neefektivní investicí. Důležité je, abyste mysleli na úrovni celého marketingového mixu

V této fázi by měl také vznikat systém reportingu, případně nastavení interních procesů, které k němu povedou. Kdo je připraven, není zaskočen.

2. Proveďte analýzu trhu

Jak konkurence pracuje s influencery (a s kterými), na jaký cíl se zaměřuje, jak vypadá influencer marketing ve vašem odvětví, kolik influencerů a jací jsou v tom odvětví aktivní. 

S tím vám pomůže vlastní rešerše, která může být sice časově náročná, ale pokryje všechny faktory, které potřebujete sledovat. Mimochodem je to skvělý odrazový můstek pro vytvoření své vlastní interní databáze. Nebo můžete využít vychytané placené nástroje, které vám pomohou i se samotnou správou kampaní, jako např. HypeAuditorTraackrKlear nebo český Trendin.io (dříve Lafluence).

3. Spojte se s tím pravým (influencerem)

Výběr influencera musí jít ruku v ruce s cílem kampaně. Pokud je vaším cílem budování povědomí, resp. maximalizace zásahu, pak vás bude zajímat průměrný počet oslovených účtů. A to (tedy v ideálním světě) pro všechny formáty – image post, reels, carousel, stories, YouTube video atp. 

Důležitým faktorem pro dobrou spolupráci je také afinita – tematická vhodnost pro publikum, ale i influencera. Marketingové slovíčko „uvěřitelnost“ nám už možná trochu trpkne na jazyku, ale v tomto případě jej podtrháváme rovnou třikrát a zvýrazňovačem! To vše pak udává finální výběr velikosti a typu influencera.

Tereza Sibřinová
img-shape1
waves-primary

Tereza Sibřinová

Digital Consultant, Adison

Důležitým faktorem pro dobrou spolupráci je také afinita – tematická vhodnost pro publikum, ale i influencera. Marketingové slovíčko „uvěřitelnost“ nám už možná trochu trpkne na jazyku, ale v tomto případě jej podtrháváme rovnou třikrát a zvýrazňovačem! To vše pak udává finální výběr velikosti a typu influencera.

4. Nastavte proveditelné časové milníky

Pro vás i pro influencera. Na co při tvoření takové časové osy pamatovat, se dozvíte v dokumentu níže, který si můžete stáhnout.

5. Připravte KVALITNÍ brief 

Takový, ze kterého je vše jasné influencerovi, vám, vašemu týmu, komukoliv, kdo s ním bude mít co dočinění. Kvalitně připravený brief je dohodou i návodem, který nemá žádné otazníky. Takové zadání je jednoduše základ úspěchu spolupráce. 

Pokud chcete mít vše na jednom místě a na nic nezapomenout, stáhněte si naši šablonu pro influencer brief, kterou využijete pro každou vaši kampaň s influencery. Ozkoušeli a vyladili jsme ji opravdu pečlivě.

6. Zajistěte monitoring výstupů

Publikovaný obsah ideálně nepropásněte! 🙂 Můžete na něj reagovat, sdílet ho, případně podchytit jakoukoliv nesrovnalost.

7. Nezapomeňte na vyhodnocení

Rozhodně nereportujte pro reporting. Jděte k jádru pudla, k datům, která pro vás budou skutečně přínosná – tedy zpátky k cíli.

Stanovte si také, po jaké době od postování chcete vyhodnocovat statistiky. Některé formáty sbírají data klidně i 14 dní od publikace, vyplatí se tedy sbírat statistiky od influencerů s větším časovým rozestupem. Na konci získáte data, ze kterých můžete čerpat pro další plánování a rozhodování, až budete řešit následující kampaň s influencery.

A je to!

Plánovat, briefovat, revidovat, měřit, vyhodnocovat. A komunikovat. 🙂 To je klíč k úspěšné kampani s influencery. Vypadá to složitě? No, někdy to složité opravdu je. Ale čím přesněji budete sledovat náš návod a taky čím víc si to zažijete, tím jednodušší to budete mít. Tak ať se vám to daří!