2010
Adison vzniká pod taktovkou Alžběty a Tomáše Fridrichových (a dalších) jako projekt propojující studenty a menší firmy. Studenti získávají praxi, firmy kampaně, potažmo nové zákazníky. Win win!
Jsme Adison – moderní PR agentura, která se specializuje na integrovanou kreativní PR komunikaci napříč tradičními i sociálními médii.
Naše vize je jednoduchá: Chceme dělat skvělou práci se skvělými lidmi. Moderní PR přitom zdaleka nechápeme jen jako udržování dobrých vztahů s novináři. Mnohem víc jde podle nás o porozumění lidským potřebám a motivacím, objevování příběhů a nalézání forem a myšlenek, které dokážou strhnout a zapojit publikum a vedou k měřitelným cílům. To vše shrnuje naše krédo „People talking to people”.
Protože být vidět nestačí.
Náš přístup k práci definují tři klíčové hodnoty:
lidskost, kreativita a rozvoj.
Základní hodnota, která určuje, jak se stavíme ke komunikaci, klientům, lidem v týmu, obchodním partnerům. Lidskost je pro nás synonymem férových, otevřených a respektujících vztahů. A zároveň přístupem, který promítáme do samotné komunikace – bez korporátních klišé, zato s dobrým porozuměním publiku.
Co to znamená konkrétně?
🟣 Zaměřujeme se na poznání cílové skupiny – za pomoci výzkumných nástrojů, sociálních sítí, analýz vyhledávání a klíčových slov, …
🟣 Jsme proaktivní směrem ke klientovi – neplníme jen zadání, ale uvažujeme nad vašimi cíli a byznysem. Konzultujeme, občas rozporujeme, často přicházíme s novými náměty, které jsou nedílnou součástí pravidelných reportů.
🟣 „Best fit“ přístup v rámci týmu – přizpůsobujeme povahu práce i klientské portfolio tomu, co daného kolegu nejvíce baví a tím pádem mu i nejvíce jde. Nabízíme také flexibilní úvazky, aby si každý mohl dobře poskládat svůj profesní a osobní život.
Důraz na neustálý rozvoj máme pevně zakotvený v DNA Adisonu. Sebe jako jednotlivců, agentury jako celku, ale i oboru jako takového. Stavíme na ověřených principech a vyzkoušených cestách, ale zároveň vždy chceme jít dál.
Jak rozvoj podporujeme?
🟣 S každým členem týmu řešíme jeho individuální plán rozvoje – podporujeme vzdělávání, ať už formou interních workshopů, účasti na konferencích nebo dotováním ucelenějších vzdělávacích kurzů, které člověku pomohou zvýšit jeho kompetence.
🟣 Sledujeme trendy a jim přizpůsobujeme i naše služby klientům – proto jsme již před šesti lety postavili digitální tým a v současnosti máme i vlastní mini foto-video-podcast studio.
🟣 Věříme, že běžnou součástí rozvoje firmy by měla být i participace na rozvoji a kultivaci celého oboru – dlouhodobě podporujeme PR Klub nebo Nadační fond nezávislé žurnalistiky a pomohli jsme do ČR přinést kategorii PR v rámci soutěže Young Lions.
Vyhrávat ocenění je krásné, o tom žádná; na získané Lemury, Zlaté středníky nebo Effie jsme samozřejmě hrdí. Ale kreativita je pro nás v první řadě skvělý a funkční způsob, jak efektivně získat pozornost lidí, ke kterým mluvíme. A ještě lépe – do komunikace je vtáhnout a zapojit.
Jak hledáme kreativní myšlenky?
🟣 Máme pravidelné celoagenturní minibrainstormingy (říkáme jim Posvícení) – pro klienta tak nepracuje pouze dedikovaný tým, ale doslova celá agentura.
🟣 Na základě kvalitních rešerší hledáme insighty – nápady nám často leží přímo před nosem, ale všimneme si jich pouze tehdy, umíme-li se dobře dívat kolem sebe. Porozumět publiku je klíčové pro to, aby kreativita byla funkční.
🟣 Organizujeme Adison Awards a Noci píárožroutů – interní aktivity, při kterých si sdílíme inspiraci, hlavní poznatky, i hodnotíme vlastní práci.
Adison vzniká pod taktovkou Alžběty a Tomáše Fridrichových (a dalších) jako projekt propojující studenty a menší firmy. Studenti získávají praxi, firmy kampaně, potažmo nové zákazníky. Win win!
Značka Adison se osamostatňuje a zastřešuje sdružení několika freelancerů se společným profesním zájmem o integrovanou PR komunikaci — takovou, která staví na silné strategické myšlence a kreativním zpracování a jde napříč kanály.
Z Adisonu je společnost s ručením omezeným. V tomto období intenzivně spolupracujeme s TBWA/Tequila Praha, díky čemuž vznikají například krásné kampaně pro značku Dulux.
Vyhráváme výběrka pro Bohemia Sekt, Pivovar Litovel a další značky. Je to jízda! Do týmu přichází Hana Křenková, sestra Alžběty, která v agentuře působí dodnes.
Klienstké portfolio se rozrůstá — například o Reckitt Benckiser (a s ním značky jako Durex, Vanish, Air Wick). Se zkušenostmi z digitálního světa přichází do agentury Jakub Křenek, majitelů agentury švagr. Rodinná firma, jak má být. Nastupuje také Petra Holbová, která bude řídit finance.
Mezi klienty přibyly firmy jako Palírna U Zeleného stromu, Hervis Sports nebo Zonky. Adison v tomto roce také pomohl přinést do Česka PR kategorii v soutěži Young Lions.
S úspěšnou kampaní pro Onko Unii se agentuře povedlo získat nejvyšší ocenění Zlatý Lemur i Effie. Mezi zajímavosti sezóny určitě patřilo narození dětí manželům Fridrichovým i Křenkovým.
Adison se interně rozděluje na týmy (B2C, B2B a digitální) a napříč náročnému roku se daří začínat nové spolupráce — třeba se značkami Indesit či WEDO anebo na globální komunikaci pro onkogynekology a jeji akci GO Day.
Agentura se stěhuje do nových kanceláří poblíž I.P. Pavlova a po tendrově velmi úspěšném jaře začíná pracovat například pro Xellu (výrobce Ytongu), Tesco nebo IKEA.