2010
Adison vzniká pod taktovkou Alžběty a Tomáše Fridrichových (a dalších) jako projekt propojující studenty a menší firmy. Studenti získávají praxi, firmy kampaně, potažmo nové zákazníky. Win win!
Jsme Adison – moderní PR agentura, která se specializuje na integrovanou kreativní PR komunikaci napříč tradičními i sociálními médii.
Naše vize je jednoduchá: Chceme dělat skvělou práci se skvělými lidmi. Moderní PR přitom zdaleka nechápeme jen jako udržování dobrých vztahů s novináři. Mnohem víc jde podle nás o porozumění lidským potřebám a motivacím, objevování příběhů a nalézání forem a myšlenek, které dokážou strhnout a zapojit publikum a vedou k měřitelným cílům. To vše shrnuje naše krédo „People talking to people”.
Protože být vidět nestačí.
Náš přístup k práci definují tři klíčové hodnoty:
lidskost, kreativita a rozvoj.
Jsme
Strategic Consultant & Partner,
v oboru od roku 2004
Základní hodnota, která určuje, jak se stavíme ke komunikaci, klientům, lidem v týmu, obchodním partnerům. Lidskost je pro nás synonymem férových, otevřených a respektujících vztahů. A zároveň přístupem, který promítáme do samotné komunikace – bez korporátních klišé, zato s dobrým porozuměním publiku.
Co to znamená konkrétně?
🟣 Zaměřujeme se na poznání cílové skupiny – za pomoci výzkumných nástrojů, sociálních sítí, analýz vyhledávání a klíčových slov, …
🟣 Jsme proaktivní směrem ke klientovi – neplníme jen zadání, ale uvažujeme nad vašimi cíli a byznysem. Konzultujeme, občas rozporujeme, často přicházíme s novými náměty, které jsou nedílnou součástí pravidelných reportů.
🟣 „Best fit“ přístup v rámci týmu – přizpůsobujeme povahu práce i klientské portfolio tomu, co daného kolegu nejvíce baví a tím pádem mu i nejvíce jde. Nabízíme také flexibilní úvazky, aby si každý mohl dobře poskládat svůj profesní a osobní život.
Důraz na neustálý rozvoj máme pevně zakotvený v DNA Adisonu. Sebe jako jednotlivců, agentury jako celku, ale i oboru jako takového. Stavíme na ověřených principech a vyzkoušených cestách, ale zároveň vždy chceme jít dál.
Jak rozvoj podporujeme?
🟣 S každým členem týmu řešíme jeho individuální plán rozvoje – podporujeme vzdělávání, ať už formou interních workshopů, účasti na konferencích nebo dotováním ucelenějších vzdělávacích kurzů, které člověku pomohou zvýšit jeho kompetence.
🟣 Sledujeme trendy a jim přizpůsobujeme i naše služby klientům – proto jsme již před šesti lety postavili digitální tým a v současnosti máme i vlastní mini foto-video-podcast studio.
🟣 Věříme, že běžnou součástí rozvoje firmy by měla být i participace na rozvoji a kultivaci celého oboru – dlouhodobě podporujeme PR Klub nebo Nadační fond nezávislé žurnalistiky a pomohli jsme do ČR přinést kategorii PR v rámci soutěže Young Lions.
Managing Partner,
v oboru od roku 2009
COO & Account Director,
v oboru od roku 2009
Vyhrávat ocenění je krásné, o tom žádná; na získané Lemury, Zlaté středníky nebo Effie jsme samozřejmě hrdí. Ale kreativita je pro nás v první řadě skvělý a funkční způsob, jak efektivně získat pozornost lidí, ke kterým mluvíme. A ještě lépe – do komunikace je vtáhnout a zapojit.
Jak hledáme kreativní myšlenky?
🟣 Máme pravidelné celoagenturní minibrainstormingy (říkáme jim Posvícení) – pro klienta tak nepracuje pouze dedikovaný tým, ale doslova celá agentura.
🟣 Na základě kvalitních rešerší hledáme insighty – nápady nám často leží přímo před nosem, ale všimneme si jich pouze tehdy, umíme-li se dobře dívat kolem sebe. Porozumět publiku je klíčové pro to, aby kreativita byla funkční.
🟣 Organizujeme Adison Awards a Noci píárožroutů – interní aktivity, při kterých si sdílíme inspiraci, hlavní poznatky, i hodnotíme vlastní práci.
Adison vzniká pod taktovkou Alžběty a Tomáše Fridrichových (a dalších) jako projekt propojující studenty a menší firmy. Studenti získávají praxi, firmy kampaně, potažmo nové zákazníky. Win win!
Značka Adison se osamostatňuje a zastřešuje sdružení několika freelancerů se společným profesním zájmem o integrovanou PR komunikaci — takovou, která staví na silné strategické myšlence a kreativním zpracování a jde napříč kanály.
Z Adisonu je společnost s ručením omezeným. V tomto období intenzivně spolupracujeme s TBWA/Tequila Praha, díky čemuž vznikají například krásné kampaně pro značku Dulux.
Vyhráváme výběrka pro Bohemia Sekt, Pivovar Litovel a další značky. Je to jízda! Do týmu přichází Hana Křenková, sestra Alžběty, která v agentuře působí dodnes.
Klienstké portfolio se rozrůstá — například o Reckitt Benckiser (a s ním značky jako Durex, Vanish, Air Wick). Se zkušenostmi z digitálního světa přichází do agentury Jakub Křenek, majitelů agentury švagr. Rodinná firma, jak má být. Nastupuje také Petra Holbová, která bude řídit finance.
Mezi klienty přibyly firmy jako Palírna U Zeleného stromu, Hervis Sports nebo Zonky. Adison v tomto roce také pomohl přinést do Česka PR kategorii v soutěži Young Lions.
S úspěšnou kampaní pro Onko Unii se agentuře povedlo získat nejvyšší ocenění Zlatý Lemur i Effie. Mezi zajímavosti sezóny určitě patřilo narození dětí manželům Fridrichovým i Křenkovým.
Adison se interně rozděluje na týmy (B2C, B2B a digitální) a napříč náročnému roku se daří začínat nové spolupráce — třeba se značkami Indesit či WEDO anebo na globální komunikaci pro onkogynekology a jeji akci GO Day.
Agentura se stěhuje do nových kanceláří poblíž I.P. Pavlova a po tendrově velmi úspěšném jaře začíná pracovat například pro Xellu (výrobce Ytongu), Tesco nebo IKEA.
Adison si k 10 letům naděluje novou vizuální identitu. Rozvíjí i audio a video obsah – buduje interní foto-video-podcast studio. Mezi nové klíčové klienty patří Pražská energetika nebo VELUX. Hana Křenková se stává ředitelkou agentury.
Klientské portfolio doplňují Fingood či Takeda. Agentura realizuje velkou kampaň pro Unii orchestrálních hudebníků ČR. Adison se stává institucionálním členem PR Klubu (dnešní ASCOPA). Pohrává si také s umělou inteligencí a vytváří AI virtuální influencerku Adinu.
Do týmu se opět vrací Kristýna Mazánková, seniorní PR konzultantka pro oblast IT, technologií a globální komunikace. Agentura rozšiřuje záběr o tech, získává např. Amazon Web Services. V dalších oblastech pracuje pro síť CPI Hotels nebo nadaci Karel Komárek Family Foundation. Adison se stává členem České asociace umělé inteligence.