Tepelné čerpadlo roku 2023, integrovaná kampaň pro IVT
Organizací a komunikací soutěže Tepelné čerpadlo roku jsme v roce 2019 odstartovali naši spolupráci se značkou IVT tepelná čerpadla a nedávno jsme úspěšně zakončili její další ročník. Stavěli jsme na stabilních základech, ale dostali jsme volnou ruku k inovacím. A jak to dopadlo? S klientem jsme se shodli, že tato integrovaná kampaň pro IVT se povedla moc.
Tepelná čerpadla IVT můžete najít doslova v každém koutu republiky, a proto je firma IVT tepelná čerpadla ráda, když se její partneři v krajích svými instalacemi pochlubí odborníkům i veřejnosti. Na této myšlence vznikla soutěž Tepelné čerpadlo roku. Má za cíl ocenit zajímavé instalace s tepelnými čerpadly. Soustředili jsme se na 3 kategorie:
- Nejunikátnější technické řešení
- Nejúspornější instalace tepelného čerpadla
- Nejzajímavější instalace tepelného čerpadla
První dvě kategorie ocenila odborná porota, vítěze té třetí pak vybírala veřejnost. Každý, kdo hlasoval, mohl vyhrát poukaz na nákup v e-shopu Sonnentor nebo na víkendový pobyt v hotelu Sono, ale hlavně a samozřejmě: tepelné čerpadlo IVT.
Jak poznáme úspěch?
Za cíle celé integrované kampaně jsme si stanovili:
- Dosah: 800 000
- Zapojení: 5 000
- Prokliky na web: 10 000
- Mediální výstupy: 10-15
Předešlé zkušenosti + něco navíc
Integrovaná kampaň pro IVT „Tepelné čerpadlo roku 2023“ stála primárně na dvou nohách – těmi byly sociální sítě a komunikace s médii. Pojďme se na ně podívat postupně.
Sociální sítě
S ohledem na zkušenosti jsme komunikaci na sociálních sítích vyšperkovali ještě o něco víc než minule.
- Využili jsme různé obsahové a vizuální formáty.
- Dali jsme prostor stories a videím.
- Obsah jsme upravovali a cílili podle lokací.
Začali jsme sdílením obecné informace o tom, že se soutěž vrací. Pokračovali jsme cílením na vybrané lokality, v daných oblastech jsme lidem ukazovali, jaký objekt (zajímavá či významná stavba apod.), který mohou dobře znát, se projektu účastní. A zajímavá místa jsme sdíleli i ve stories. Pokračovali jsme odhalením projektu, který aktuálně vyhrával. Přece jen ještě byla šance, aby ho jiný předstihl! Skončili jsme ukázkami výher, abychom pošťouchli k akci ty, kteří jsou pozitivně citliví na slova jako „dárek“ anebo „zadarmo“.
Komunikace a vztahy s médii
Pokud jde o vztahy s médii, tam jsme takticky reagovali na proměňující se mediální trh, a to i s ohledem na specifika oboru klienta:
- Významně jsme rozšířili počet mediálních partnerů.
- Diverzifikovali jsme způsoby mediální spolupráce.
- Kromě začátku a konce soutěže jsme se soustředili i na její průběh.
Vybrali jsme si média, který nám vyhovují co do kategorizace socioekonomického skóre domácností a poměru mužů vs. žen čtenářské báze. Přece jen, téma tepelných čerpadel není výhradně mužská záležitost, naší cílovkou byly muži a ženy střední a vyšší příjmové kategorie ve věku 30-50 let.
Celkem jsme zpracovali 3 kola tiskových zpráv. Úvodní o tom, že se soutěž znovu bude konat, jak bude probíhat a co lze vyhrát. Stimulační na téma, že soutěž je v plném proudu a jaké projekty jsou v čele. Po skončení akce jsme rozeslali TZ s výsledky a zajímavými statistikami. Dali jsme si záležet na tom, abychom každému partnerovi soutěže posílali vždy texty na míru a specificky vybírali fotky jednotlivých projektů, aby se do médií dostaly různé z nich. U partnerských médií jsme taky využili bonusové možnosti, jako byly bannery na webu.
Výsledky naší integrované kampaně
- Dosah: 777 715 – mírně pod KPI
- Zapojení: 10 732 – splněno na více než 200 %
- Prokliky na web: 10 069 – splněno
- Mediální výstupy: 33 (z toho 10 organických) – splněno na více než 200 %
Kromě uvedených KPIs jsme však sledovali také další metriky – a například zapojení veřejnosti formou hlasování nám v počtu hlasujících vzrostlo o 204 %. Je tedy vidět, že kampaň se nám podařilo posunout nejen co do objemu výsledků, ale také kvalitativně.
Jako třešničku na dortu si na závěr dovolíme zveřejnit stručnou, ale výstižnou reakci Marka Bláhy, našeho klienta, na výsledky kampaně:
„Pěkná hromada postů a výstupů. Skvělá práce, děkuji moc!“