Do vesmíru s IKEA a kolekcí AFTONSPARV
Případová studie: Nadchnout novináře a influencery je čím dál tím těžší. Pokud jim ale poskytnete možnost spojit příjemné s užitečným a práci s rodinou, rozhodně to ocení. Když navíc umožníte, aby splnili svým dětem sny, je to k nezaplacení. A právě to se nám povedlo při představení kolekce AFTONSPARV. Díky ní mohly děti novinářů a influencerů řídit raketoplán, poslat z vesmíru vlastní pohlednici, večer usínat s plyšovým kosmonautem a nechat si zdát o hvězdách. Tahle případová studie IKEA prostě pohladí po duši!
Kolekce pro děti? Máme!
Také jste se chtěli stát kosmonautem? Tipneme si, že to byl (a možná ještě je) sen téměř každého z nás. Nebo ještě možná popelářem. Ale o tom jindy.
O touhách dětí objevovat vesmír moc dobře vědí i lidé ve společnosti IKEA, která se nejen věnuje výrobě a prodeji nábytku a doplňků pro domácnost, ale nezapomíná ani na důležitost hraní, které je nezbytné pro lepší každodenní život v domácnosti.
Pro bono influencerů
Celkový kumulovaný zásah
Zadání: Podpořit povědomí, tvořivost a hravost
Hlavním cílem kampaně bylo podpořit povědomí o nové kolekci, a současně také tvořivost a hravost. Vše z kolekce AFTONSPARV vytvořili designéři tak, aby podnítilo zvědavost dětí ve věku 3–7 let. Najdete v ní tak řadu hraček s vesmírnou tematikou, včetně plyšových astronautů a mimozemšťanů, raketového stanu na hraní z kartonu, vesmírné lodi, prstových maňásků, vesmírných lampiček, textilií na postel inspirovaných galaxií a závěsu, který svítí ve tmě.
Na cestě do vesmíru
Taktická volba padla na vybrané novináře a influencery. Obě tyto skupiny jsou totiž pro naši cílovku relevantní a dobře se doplňují. Máme dlouhodobě velmi pozitivní ohlasy na společné akce pro média i influencery. Pro novináře je program více uvolněný, než na běžných tiskovkách a pro influencery naopak o něco více informativní. Jenže kde vlastně vzít ten vesmír?
Petr Šašek
Koordinátor komunikace IKEA Česká republika
Od samotného začátku jsme chtěli akci uspořádat na místě, které je s vesmírem nějakým způsobem spjato. Chtěli jsme nabídnout tematický zážitek, který by samotné představení kolekce podpořil a doplnil. Pracovali jsme s různými variantami, ze kterých bylo první volbou planetárium.
Jenže to v Praze v tu dobu nebylo pro veřejnost otevřené. Nadšení pro vesmír ale by na všech stranách společné a organizovali jsme představení kolekce pro zástupce médií, influencery a zejména jejich děti právě zde. A protože neobvyklé a v tu dobu pro veřejnost uzavřené prostředí zaujalo, i přes podzimní nemoci se nakonec se na představení kolekce sešlo 15 dospěláků a 24 dětí.
Kreativní odpoledne mezi planetami
Program k představení vesmírné kolekce jsme tvořili tak, abychom zaujali nejen malé kosmonauty, ale i jejich rodiče. Právě pro ně jsme připravili krátký workshop s mentorkou rodičovství Kate Trávníček, která se věnovala hlavně tomu, jak s dětmi trávit čas kvalitně s praktickou ukázkou pomocí hraček z nové kolekce. Při hraní se dospělí a děti učí spolupracovat, tvořit, odpočívat, unikat do jiných světů i objevovat nové věci. Pro vývoj a růst dětí je hraní naprosto zásadní. Je to způsob, jak se vyjadřovat a objevovat svět.
Děti se mezitím podívaly na promítání filmu z dílny pražského planetária a hned poté se vrhly na objevování plyšových ufonů, kosmonautů a dalších kousků z nové kolekce IKEA. Oblíbeným místem se stal fotokoutek vytvořený z jednotlivých výrobků AFTONSPARV. Kromě plyšových kamarádů v něm byl i nábytek, koberec, osvětlení a další doplňky – v samotných útrobách modelu raketoplánu. Vesmíru jsme už nemohli být blíž.
Po hře vyhládne i těm nejodolnějším kosmonautům, proto na ně čekalo občerstvení s vesmírnou tematikou a z planety Země jsme stihli objednat i dětskou pizzu a cukrovou vatu.
V závěru čekala malé objevitele tvorba pohlednice z vesmíru, které pak z oběžné dráhy dorazily do schránky malých tvůrců nebo jejich rodin.
Případová studie IKEA: Vesmírná mise byla úspěšná!
KPIs a spokojený klient je základ, ale tentokrát nás ještě u srdíčka zahřál malý návštěvník, pro kterého to byl „další nejlepší den v životě.“ Dárečky začaly plnit svůj účel už cestou domů a my máme radost, že se nám s IKEA povedlo dětem ukázat kousek vesmíru.
Máte metriky? A mohla bych je vidět?
Kromě dobrého pocitu máme samozřejmě i data. No uznejte, bez nich by tato případová studie IKEA byla tak trochu nekompletní!
- Mediální výstupy s kumulovaným zásahem přes 3 300 000
- Celkový počet impresí na sociálních sítích: 308 216
- Průměrný engagement s výstupy na sociálních sítích: 3,3 %
- Hodnocení influencerů: zajímavý koncept představení kolekce, interaktivní program pro všechny věkové kategorie dětí, exkluzivní prostor a „další nejlepší den v životě“ 😊