Přeskočit na obsah

Zpět na výpis článků

505 let Palírny U Zeleného stromu jsme oslavili stylově505 let Palírny U Zeleného stromu jsme oslavili stylově

505 let Palírny U Zeleného stromu jsme oslavili stylově

waves-gray

S Palírnou U Zeleného stromu jsme oslavili neuvěřitelné výročí – a to si zasloužilo tiskovku v Praze. Spojení tradic a současnosti se nám podařilo dostat nejen do lokace, ale třeba také do pozvánek nebo nové limitované lahve Stará žitná myslivecká.

505 let Palírny U Zeleného stromu

Výročí víc než půl milénia nemá jen tak někdo! A na lihovinovém trhu už vůbec ne. Palírna U Zeleného stromu je totiž nejstarší palírnou v Evropě. Od roku 1518 se sice neustále vyvíjela a vyvíjí, ale u vlajkových značek jako je whisky Stará žitná myslivecká sází na tradiční recepturu. To bylo třeba připomenout, a tak jsme k oslavě výročí uspořádali tiskovou konferenci.

Tiskovky už dnes netáhnou? Hold my whisky

Palírna se svými značkami se za posledních několik let novinářům v Praze prakticky nepředstavila. Cílem tiskové konference, kterou jsme se rozhodli zorganizovat, proto bylo ukázat palírnu jako moderní značku, jejíž produkty rozhodně nejsou out. Proto jsme se rozhodli omladit komunikaci žitné whisky pomocí limitované edice.

Abychom značku skutečně omladili, vsadili jsme na spojení s mladým nadějným umělcem Markem Ehrenbergerem. Ten pro design limitky hledal inspiraci jak v tradiční etiketě, tak v chuťových vjemech a barevnosti samotné whisky. Vznikl tak opravdu nevšední a výrazný obal.

Kromě samotného výročí 505 let jsme přemýšleli, jaká další témata nabídnout, abychom oslovili a zaujali novináře z vícero různých médií. Díky tématům jako export a hospodářské výsledky, světová ocenění, limitované edice, nebo osvěta v pití alkoholu se nám ve finále podařilo pokrýt média zpravodajská, lifestylová i marketingová.

Pozvánka s vůní žita 

Na tiskové konferenci došlo k odhalení limitované a designové lahve Stará žitná myslivecká, kterou vidíte výše. Chuť a vůni žita jsme však originálně využili ještě před samotným vypuknutím akce a poslali novinářům tak trochu netradiční pozvánku. Obsahovala totiž čerstvý žitný chléb v rustikálním balení. 

Stará žitná myslivecká ve slavnostním kabátu. A na Náplavce!

Spolu s palírnou jsme návštěvníky přivítali v prostorách skleněné kobky na Náplavce. Zero waste bar Lab totiž perfektně zapadl do našeho konceptu „spojení historie a moderního vzhledu“.

Význam výročí 505 let jsme podpořili také barevnou výstavou skládající se ze starých etiket různých produktů Palírny U Zeleného stromu, která sloužila mimo jiné jako fajn ice breaker během přivítání novinářů.

Správná média? Máme!

Konference se zúčastnilo široké spektrum novinářů, jak jsme potřebovali a chtěli – přišli zpravodajci, lifestyloví novináři i ti z marketingových médií. Za gró výstupy můžeme určitě považovat krásnou reportáž v České televizi nebo článek o expanzi na Forbes.cz. Kampaň byla zakončena velkým neplaceným rozhovorem s tváří Staré žitné myslivecké Jiřím Bartoškou v magazínu Muži v Česku, který jsme kompletně zajišťovali.

Výroční video

Rozhodli jsme se vytvořit také výroční video. Jeho cílem bylo moderně shrnout historii Palírny U Zeleného stromu od roku 1518 až do dnešního dne. Video bylo použito k prezentaci na tiskové konferenci a dále na sociálních sítích. Společně s dalším obsahem nám tak pomohlo protáhnout komunikační linku i do dalších kanálů, které palírna využívá a jsou pro její cílovou skupinu relevantní.

Výsledky kampaně

Originální limitovaná edice nám ve spojení s dalšími tématy, která jsme novinářům nabídli, zajistila silné mediální pokrytí napříč českým mediálním trhem. Účast 18 novinářů byla příjemným pozitivním překvapením, stejně jako důkazem toho, že i když jsou Palírna U Zeleného stromu a její značky silné v regionech, rozhodně to neznamená, že by o ně nebyl zájem v Praze. Celkově se podařilo zajistit mediální pokrytí s kumulovaným zásahem přes 3 000 000.

Dobrým výsledkům tiskové konference napomohly také detaily jako neotřelý prostor konání akce nebo pozvánka s vůní a chutí žita v podobě bochníku chleba. A video nám napomohlo oslovit cílovou skupinu dalším a zajímavým způsobem skrze sociální média.

Oslavy 505 let nejstarší evropské destilérky se tak zařadili mezi další úspěšné komunikační projekty, které pro palírnu realizujeme už přes 5 let, podobně jako například dříve legionářská storytellingová kampaň pro Heffron.

3 miliony

kumulovaný zásah

novinářů na TK

18