Vzkaz legionářů na lahvi Heffron
Rum Heffron z Palírny U Zeleného stromu nese název odkazující na československé legionáře. Původně se jedná o jméno lodi, na které se plavili legionáři po první světové válce z Vladivostoku přes Panamu zpět do vlasti. I přes to, že Češi slovo legionář znají, málokdo si pod ním představí něco více. Kdo to vlastně byli a jak se podíleli na vzniku samostatného Československa? To jsme se rozhodli změnit kampaní Heffron: vzkaz na lahvi od československých legionářů. A využili rok 100. výročí návratu legionářů do vlasti.
Spojili jsme se s Československou obcí legionářskou a jako hlavní komunikační kanál jsme zvolili samotné lahve rumu Heffron. Společně jsme vybrali 12 významných postav a jejich příběhy nechali natisknout na speciální etikety. Vytvořili jsme tak speciální edici, kterou jsme exkluzivně dali k prodeji na Alza.cz. Netradiční volba komunikačního nosiče nám pomohla s mediálními výstupy i s komunikací na vlastních sociálních sítích. Příběhy legionářů jsme zároveň odvyprávěli na stránkách Seznamu (pomocí Seznam Native).
Spojení s Československou obcí legionářskou a mediální podpora jejich tématu nám zároveň pomohla dostat se jak do jejich expozice v Legiovlaku objíždějícím celou zemi, tak i do jejich muzea.
Jiří Charfreitag
tajemník projektu Legie 100 v Československé obci legionářské
„Za naši obec bych ocenil spolupráci s agenturou Adison a Palírnou U Zeleného stromu na přípravě této komplexní připomínky. Dnes totiž u podobných projektů často dochází ke zkratkám a zjednodušování historie, což může vést k negativnímu vnímání celého projektu. V tomto případě však byla spolupráce příkladná. Děkujeme za ni.“
Velký ohlas u zákazníků i zvýšení prodejů a známosti značky
Celá tato kampaň se setkala s pozitivním ohlasem u široké veřejnosti. Zájem o limitovanou edici předčil naše očekávání, například všech 500 lahví s příběhem Milana Rastislava Štefánika milovníci rumů a historie vykoupili za rekordní 3 hodiny od uvedení na e-shopu Alza.cz.
Kampaní se nám však podařilo zvýšit spontánní znalost rumu Heffron u široké veřejnosti a na základě dat z průzkumů víme, že si ji lidé spojují i s klíčovými atributy – českostí a tradicí a tím i vnímanou kvalitou. Rum Heffron se stal jedním z nejprodávanějších produktů ve své kategorii v ČR.
Za tuto kampaň jsme byli oceněni na soutěži Zlatý středník 2. místem v kategorii Struktura, obsah a storytelling.