Řekni to tichem: VELUX silent event
Jak odlišit event a skutečně zaujmout novináře? VELUX tichý event přinesl novinářkám něco, co jim často chybí – klid. V neformálním prostředí prosvětleného bytu v centru Prahy jim značka VELUX nabídla příležitost zastavit se, odpočinout si a objevit benefity zdravého vnitřního prostředí, čerstvého vzduchu a přirozeného světla.
Dostat dnes novináře na event není tak jednoduché. Jejich mailové schránky se denně plní množstvím pozvánek a jejich čas není nafukovací. Proto u nich vítězí v první řadě eventy pořádané inzertními klienty a v druhé řadě tiskové konference přinášející inovativní a překvapivé informace. Jen malá pozornost pak zbývá pro ostatní akce.
Pokud tedy pořádáme novinářské setkání, které je spíše tak trochu pro radost, je nutné média zaujmout jejich výjimečností – netradiční lokací, zajímavým hostem, se kterým můžou na místě udělat rozhovor, zábavnou nebo neotřelou aktivitou. Když ale začnete přemýšlet, kam novináře pozvat, kde ještě nebyli nebo jaký jim nabídnout program, aby byl opravdu něčím nový, zdá se, že je to téměř nemožné. Pak ale přijde nápad, který vše změní…
Novináři chtějí chvíli klidu
To, co nikdo novinářům neposkytuje, je klid. A přesně ten jsme jim dopřáli na komorním „tichém eventu“, který jsme pořádali pro společnost VELUX a na kterém jsme komunikovali důležitost relaxace, psychického odpočinku a také spojení s přírodou. Event nebyl určený pouze pro bydlící média, s nimiž VELUX pravidelně komunikuje, ale hlavně pro novinářky z lifestylových médií, které jsme tak oslovovali úplně poprvé.
Cíl eventu: představit VELUX jako odborníka na zdravé vnitřní prostory
- Cílem eventu tak bylo navázat s těmito novinářkami vztah, představit jim VELUX ne jako výrobce střešních oken, ale hlavně jako odborníka a propagátora zdravého vnitřního prostoru, důležitosti denního osvětlení a čerstvého vzduchu pro psychickou pohodu a zároveň představení kolekce ASMR přírodních zvuků pro relaxaci. A to se nám podařilo.
- Abychom dosáhli „klidového režimu“ eventu, koncipovali jsme jej pouze pro malý počet vybraných novinářek a umístili jsme jej do prosvětleného bytu v klasickém domě v centru Prahy. Prostor nám poskytl možnost rozložit jednotlivé aktivity do různých místností a tím zajistit každé novinářce soukromí a možnost odpočinout si. Ani časové ohraničení setkání nebylo pro účastnice stresující, nechali jsme je, ať si sami rozhodnou, kdy a na jak dlouho se chtějí zastavit.
Nic po vás nechceme
Novináři jsou často přehlceni informacemi, proto jsme jim na tomto eventu téměř žádné informace nesdělovali. Vše dostali až při odchodu, aby si podklady mohli prostudovat až budou v kanceláři. Jedinou informaci, kterou si museli vyslechnout, bylo přivítání manažera společnosti VELUX ve formě video medailonku. Pak už bylo jen na každé novinářce, zda chce svůj čas strávit sama a relaxovat nebo si povídat.
Při příchodu jsme novinářkám poskytli teplé domácí papuče, aby se mohli cítit opravdu příjemně uvolněně a jako welcome drink posloužil speciální bylinkový čaj pro radost. Byt jsme vybavili velkým množstvím zelených rostlin, pohodlným posezením i poležením s polštáři, příjemně jsme je provoněli a v každé místnosti byla pro přichystaná jiná aktivita. Vstupní místnost sloužila jako společenská, kde jsme si společně vytvářeli akvária s řasokoulemi a povídali si.
Celým prostorem zněly relaxační ASMR zvuky a na velké obrazovce jsme pouštěli moodové záběry z přírody. Bylo zde připravené také lehké veganské pohoštění plné barev a zajímavých chutí. V další místnosti si mohli novinářky dopřát masáž hlavy, šíje, rukou nebo chodidel a následně si v klidu a soukromí odpočinout a třeba si i zdřímnout na posteli. Poslední místnost jsme opatřili sluchátky opět s ASMR zvuky, připravili jsme zde něco ke čtení a opět na velké obrazovce pouštěli záběry z přírody, které podpořili myšlenku dopřát novinářkám chvíli klidu uprostřed jejich vytíženého pracovního dne.
Cíl splněn: pohoda navozena
Důkazem toho, že jsme novinářky zaujali a potěšili je, byla například doba, kterou s námi nakonec strávily. Přestože si některé z nich musely ten den vyšetřit čas mezi několika schůzkami, téměř všechny s námi nakonec strávily zhruba hodinu času a odcházely velmi spokojené. Navázali a prohloubili jsme s nimi vztahy a pro klienta zajistili relevantní výstupy.
Očima novinářek: Jak prožily tichý event
Tereza Čaladi
redaktorka, Marianne.cz
Bylo skvělé přijít na setkání a moci tam být jen tak dlouho, jak mi čas dovolí. Někdy prostě není čas hodinu někde být, ale tady jsem si stihla popovídat o tématu, vyzkoušet si to a zase pádit do kanceláře. A masáž, ta byla báječná.
- „Skvělý nápad, musím říci, že jsem podobné setkání nikdy nezažila. Navíc musím říct, že mě ty zvuky přírody do sluchátek opravdu nadchly a začnu si je pouštět i doma.“ – Ivana Zábranská, redaktorka Deník ženy.
- „Pracuji z domova a bydlím mimo Prahu, ale na zajímavou tiskovku ráda přijedu. A tenhle nápad byl opravdu skvělý. A ta masáž, ta se hodila…“ – Jana Šulcová, redaktorka Sofie bydlení.
- „Bylo to velmi příjemné nejen tím prostředím a programem, kde bylo například skvělé to vytváření akvária s řasokoulemi, ale i tím, že na místě bylo v jednu chvíli jen pár lidí. Ideální pro introvertnější povahy. Moc jsem si to užila.“ – Vendula Kubalíková, šéfredaktorka Žena-in.
Výsledky
dorazilo na akci
zásah v lifestyle médiích