Přeskočit na obsah

Zpět na výpis článků

První dekáda Adisonu – jaká byla?První dekáda Adisonu – jaká byla?

První dekáda Adisonu – jaká byla?

waves-gray

Je to pravda pravdoucí: Adison vloni oslavil desáté narozeniny a s Novým rokem vstoupil do své druhé desetiletky. Což se zdá jako skvělá příležitost pro bilancování, trochu toho starého dobrého nostalgického vzpomínání a třeba i nějaké ty letmé výhledy do budoucna.

Možná to nevíte, ale Adison původně vůbec nevznikl jako agentura. Šlo o experimentální projekt, který si kladl za cíl nabídnout studentům médií, komunikace a marketingu praxi a první reálné pracovní zkušenosti v oboru. Pro pobavení se můžete podívat na nejstarší webové stránky Adisonu, jsou stále v provozu!

Až postupem času se přerodil ve sdružení několika freelancerů zaměřených na PR komunikaci. Opravdickou agenturou jsme se stali, jak s oblibou nadneseně říká naše spoluzakladatelka Bety Fridrichová, tak trochu omylem. Od samého počátku nás však provázely touhy, které se do naší práce významně propisují dodnes:

Rozvíjet se a dělat si to po svém.

Za tvrdohlavý přístup v oblasti rozvoje se opravdu nestydíme.

Pracovat ve skvělém prostředí.

A tím ani tak nemyslíme nabušené kanceláře, jako lidi. Protože lidi jsou základ.

Dělat nejlepší možnou práci.

Čemuž dnes říkáme prostě a jednoduše #moderniPR.

Týdny, měsíce a roky plynuly, mladé agentuře se dařilo. Přibývali klienti, pracovali jsme na super zajímavých projektech, nabírali se noví kolegové a nové kolegyně. Moc rádi vzpomínáme na firmy a značky jako Bohemia Sekt, Hervis, Foreo, Doller, Pivovar Litovel, Zonky, ISIC, Keboola, Oriflame a spoustu dalších, pro které jsme měli možnost pracovat. Zkrátka a dobře sluníčko, radost, pozitivní energie. Anebo?

waves-primary

Alžběta Fridrichová

Spoluzakladatelka Adisonu

Realizovat integrované PR kampaně a řídit firmu jsou dvě úplně odlišné disciplíny. Dost věcí jsme se museli naučit za pochodu. Chybovali jsme. Stále chybujeme! Ale zároveň zůstáváme celou dobu věrní tomu nejdůležitějšímu a nejbanálněji znějícímu principu: Dělat dobrou práci s dobrými lidmi. A učit se, rozvíjet, neustrnout ve vyjetých kolejích a továrenském nastavení – to je pro moderní PR zásadní.

Pamětni toho, investujeme dnes víc než kdy dříve do vzdělávání, neustále zkoušíme nové platformy a formáty, kontinuálně se navzájem vyvádíme ze stereotypů. Pokračujeme v průzkumu zajímavých a relevantních oblastí moderní PR komunikace jako jsou třeba zákaznická zkušenost nebo multimediální tvorba. Nerezignujeme ale ani na posun v klíčových kompetencích jako jsou vztahy s médii, sociální sítě či spolupráce s influencery. Objevujeme, testujeme, ověřujeme, pilujeme, vyhodnocujeme.

waves-primary

Hana Křenková

COO Adisonu

Netuším, jaký bude Adison za deset let. Nevím, kolik nás bude v týmu. Nedovedu říct, jaký budeme mít obrat. Ale jsem si jistá, že všechny změny, které přijdou – a že přijdou – nejen zvládneme, my z nich vytěžíme to nejlepší, aniž bychom se vzdali našich hodnot: lidskosti, rozvoje a kreativity. Protože takhle fungujeme. A umíme to perfektně.

Fantastickou první dekádu existence agentury Adison jsme v prosinci uzavřeli oslavou. Poděkovali jsme všem členům týmu a rozdali symbolické dárky – krásné, huňaté a hřejivé deky (odtud také název večírku „Dekáda“). Užili jsme si to náramně, přesvědčte se sami: