Jak využít konferenci pro svůj osobní brand?
Je to tady, sezona konferencí. Lístky si kupujeme hlavně proto, abychom se něco nového dozvěděli, zjistili, jaké jsou trendy v našem oboru, případně i kvůli networkingu. Co se na konference podívat i z toho pohledu, jak mohou pozitivně ovlivnit váš osobní brand?
Péče o osobní značku je rozhodně důležitou součástí moderního PR. A pokud chcete dělat trendy a kvalitní obsah, měli byste myslet i na vlastní kanály. Zapomeňte na nudné fotky ve stories na Instagramu zachycující sál nebo fotku slidu na vašem LinkedInu. Tady jsou čtyři nápady, jak účast na konferenci na svých sítích prezentovat:
- To nejzajímavější: Po konferenci (nebo ještě při ní) si projděte své poznámky. Co s vámi nejvíce zarezonovalo? Nebo vás zaujal nějaký zajímavý počin? Zmínil někdo dobrý zahraniční článek nebo studii? Upozorněte na to i své virtuální kontakty a přidejte i vlastní důvod, proč je to pro důležité.
- Pochvalte: Řekli jste si při přednáškách někdy „Wow, to je dobré!“? Pochvalte i veřejně! A nehleďte na to, jestli je to případovka z úplně jiného oboru, nebo od vaší přímé konkurence. A vyzdvihněte to nejzajímavější – důvod, proč to sdílíte.
- Fungovalo při networkingu, bude fungovat i online: Zmínili jste se na konferenci někomu o projektu, na kterém právě pracujete? A zaujal ho? Tak to bude skvělý kandidát i na váš LinkedIn, pochlubte se jím! Ale ne jenom tak, že budete sdílet příspěvek vaší firmy nebo instituce. Rozepište se. Důvody, zádrhely, řešení, světlé i temné momenty – to je to, co lidi zajímá.
- Já a udržitelnost/PR/marketing/finance/…: Téma (i podtéma) konference využijte jako odrazový můstek pro vlastní zamyšlení. Co pro vás osobně téma znamená? Pro spoustu z nás to určitě není jen práce, ale i styl života. Nebojte se sdílet vlastní zkušenosti, zážitky, tipy i ze svého soukromí. Přidáte tím na autenticitě a lidskosti. A to je i pro kariéru nesmírně důležité.
A jak na to? Aneb jak stvořit příspěvek, který podpoří váš osobní brand:
- Myslete na příspěvek předem. Dělejte si průběžně poznámky, formulujte si hlavní myšlenku, co chcete říct. Je lepší mít v kapse (nebo v mobilu) materiál, který nevyužijete, než si po akci říct: „Ach jo! Jsem to ale…“
- Nebojte se sdílet vlastní fotky, LinkedIn to snese. A klidně i méně kvalitní snímky pořízené mobilním telefonem. Jen ať je na nich něco zajímavého.
- Označujte lidi, o kterých mluvíte. Použitím vhodných hashtagů také nic nezkazíte.
- Jeden příspěvek je fajn, víc příspěvků je víc fajn! Jasně, nechcete něco publikovat jen proto, abyste něco publikovali, a psát na LinkedIn asi není vaše hlavní pracovní náplň, ale zkuste z akce vypustit aspoň dva nebo tři příspěvky a dál pak udržet tempo „aspoň jednou měsíčně“.
- Nebojte se. Neztrapníte se.
Hana Křenková
COO Adisonu
A moje osobní rada na závěr? Zas tak to s tím obsahem nepřehánějte a nezapomínejte na to, že jste na offline akci, tak si užívejte její benefity. Příspěvek na LinkedIn klidně počká do druhého dne.