Přeskočit na obsah

Zpět na výpis článků

Trendy a kvalitní obsahTrendy a kvalitní obsah

Trendy a kvalitní obsah

waves-gray

To, že je komunikace založena na psychologii, je známý fakt. Nejde jen o samotné sdělení, ale taky o formu. Základním kamenem komunikace je vizuálno a vše okolo něj. Data hovoří jasně. Chcete vytvářet kvalitní obsah? A věděli jste, že:

Výčet by mohl pokračovat dále. Jsme závislí na tom, co vidíme. Samotných vizuálních prvků, které na nás působí, je pak ještě mnohem více. Pro marketéry to znamená držet v rukou promyšlenou taktiku pro práci s kreativou. V praxi to může znamenat například volit vhodný kontrast, barvu dle emocí, které chceme vyvolat, pokusit se evokovat pomocí fotky tzv. mentální interakci nebo například umisťovat logo vlevo, protože právě tam ho s největší pravděpodobností dokáže náš mozek správně zpracovat. Přemýšlet na sebemenším detailem se prostě vyplatí. Podívejte se v prezentaci, jak může takový dobře namíchaný koktejl vznikat.

Nejen obrazem živ je kvalitní obsah

Ve většině případů není kreativa postavena jen na obrazu. Nezapomínejme proto na sílu dobrého copy. To funguje jako samotné sdělení i jako součást vizuálu. I v tomto případě se bavíme o psychologii, o emocích, a pro to nám slouží několik přístupů, jak s texty pracovat. Co chci říct a ke komu mluvím? Jaké jsou jeho potřeby a s čím ke mně přichází? Dokážu udělat z nevýhody výhodu? Dokážu využít potenciál imaginace? Chci a můžu vůbec šokovat?

Mám řešit, co zrovna letí?

Celek tvoří kýžený dojem a jedno bez druhého nefunguje. Určité principy jsou neměnné a na ty bychom měli stále pamatovat. Způsob a kanály komunikace se ale vyvíjí, a tak nesmíme zapomínat ani na trendy. 

Svět bude dál bavit třeba meme marketing, který se svým 32% engagement ratem stojí na 4. místě z nejefektivnějších interaktivních feedových formátů na sociálních sítích. Velké značky jako Pepsi nebo KFC se ho nebojí, tak proč do to toho nejít také? 

Značka sama sebou

Autenticita 2.0. Velké téma, které tu s námi zůstává a hádám, že ještě dlouho zůstane. Skrze autenticitu se rozhodujeme, kterou značku podpoříme. Nacházíme se v době, která nabízí téměř neomezené možnosti kde a jak cílovou skupinu oslovíme. Pro značky je tedy významné, aby zůstaly „své“. Autenticita není abstraktní pojem, ale jde o oblast, na kterou by se měly skutečně zaměřit. K dispozici máme kvalitativní a kvantitavní analýzy: data o cílové skupině, výkon obsahu nebo třeba social listening atd. Musíme jen začít měřit.

Není toho málo, na co musí kreativci a copywriteři myslet, když se snaží o kvalitní obsah. Začít tvořit, zkoušet, testovat, vyhodnocovat – to je to, na co bychom se měli zaměřit. A také si užít samotný proces tvorby!