Přeskočit na obsah

Zpět na výpis článků

IVT Tepelná čerpadla: Deník chatařeIVT Tepelná čerpadla: Deník chataře

IVT Tepelná čerpadla: Deník chataře

waves-gray

Tepelná čerpadla patří – obzvlášť dnes – mezi velmi zajímavé možnosti pro všechny, kdo přemýšlí o tom, jak (nejen) v domácnosti ušetřit na energiích. Dá se ale produktová novinka z oblasti tepelných čerpadel představit na sociálních sítích? Nebo by tam snad šla i efektivně prodávat? Long story short: Samozřejmě. Raději si ale přečtěte celou naši případovou studii.

Poznámka na úvod: Tato kampaň byla realizována v roce 2021, nemusela tak reagovat na stav trhu, s nímž se potýkáme v současnosti.

Zadání: Představení a předprodej

Komfort is the new hot

Co je ale na tomto novém tepelném čerpadle tak sexy? No, na rozdíl třeba od kamen to s ním jde bez špinavé práce okolo a bez velkých teplotních výkyvů. Umí temperovat chatku na 10 °C tak, aby nikdy nepromrzl. Teplota se navíc dá ovládat pomocí mobilní aplikace odkudkoliv, třeba z auta, když je člověk na cestě za víkendovým odpočinkem. I v zimě tak majitel může přijet k vyhřátému rekreačnímu objektu a nemusí prokřehlé kosti oživovat horkým čajem. Zkrátka a dobře: Jsou tady reálné benefity tepelného čerpadla, se kterými se dá pracovat.

Zná to každý chatař

Základním stavebním kamenem kampaně se stal nápad, kterému jsme začali říkat „Deník chataře“. Jak jsme poměrně banální insight zpracovali do podoby výborně fungující kampaně, popisuje Petra Koudela, která měla celou kampaň a její realizaci na starost:

waves-primary

Petra Koudela

Social Media Specialist & Account Manager

Nechali jsme si nafotit materiály, které měly dokumentární nádech a na kterých figuroval prokřehlý chatař ve svém přirozeném podzimně-zimním prostředí ve fázi netrpělivého čekání na teplo. Takový chatař musí zpravidla nejprve připravit dříví (hlavně třísky dostatečně na drobno!), zatopit a pak čekat a zatím fungovat v palčácích. A přesně tuhle nepříjemnou starost IVT Aero odsune do zapomnění.

Kampaň –> konverze

V prvním kroku jsme nastavili facebookové konverzní kampaně vedoucí na stránku, která shrnovala výhody a kvality IVT AERO. Trackovali jsme nejen kliknutí na button „zašlete mi nabídku“, každou úspěšně odeslanou poptávku po vyplnění formuláře a ve spolupráci s klientem jsme pak také vyhodnocovali, kolik zájemců se nakonec reálně podařilo proměnit v zákazníky.

Následně jsme testovali další tlačítka a upravovali texty i cílení, abychom reklamu s menší pravděpodobností doručovali lidem, kteří nám v komentářích dali vědět, že bez dřeva a počáteční zimy pro ně zkrátka chata ztrácí kouzlo. Každému podle jeho gusta 🙂

Testovali jsme i funkčnost a CPA tzv. Facebook lead ads, které sbíraly maily a další údaje přímo v rozhraní Facebooku pomocí specificky vytvořeného formuláře.

Takže, jak to dopadlo?

Kampaň měla dosah 171 803 unikátních uživatelů a vygenerovala 474 277 impresí. Na web jsme přivedli lehce přes 1000 uživatelů a nasbírali 227 leadů. Jeden lead nás stál v průměru 244 Kč – ve srovnání cesty přes web a přes facebookové formuláře byla FB lead ads kampaň v ceně za přinesený kontakt levnější, než původní trasa přes web.

Z celkového množství přinesených leadů bylo pak 13 % úspěšně zkonvertovaných poptávek (u obou způsobů sběru leadů byla procenta velmi podobná), což odpovídá marketingovému průměru klienta. Cena za nového zákazníka tak vyšla na 1 877 Kč, což ve výsledku znamená ROAS (návratnost reklamní investice) kampaně 10,7 neboli PNO (mediálních nákladů) 9,4 %.

277 leadů

za průměrnou cenu 244 Kč.

Efektivita kampaně krátce po jejím skončení:

10.7 ROAS

Uvedená čísla byla zaznamenána poměrně krátce po skončení kampaně. Víme, že rozhodovací proces u nákupu tepelného čerpadla trvá delší dobu – zpravidla v řádu měsíců, ale někdy i let. Z kampaně se reálně podařilo zkonvertovat více kontaktů, tedy výsledky byly ještě výrazně lepší. Další doměřování jsme však už nerealizovali.

Co jsme se naučili?

  1. Na Facebooku se dá efektivně prodat i produkt za desítky tisíc korun.
  2. Sbírat leady přes web je dobré, nezapomeňte ale na nastavení měření konverzí.
  3. Sbírat leady přes Facebook může být lepší – ale je třeba to vyhodnocovat.
  4. I jednoduchý insight může fungovat velmi dobře.
  5. Je ale také dobré naslouchat zpětné vazbě a přizpůsobovat se jí.