Přeskočit na obsah

Zpět na výpis článků

Labs1503: Brandbook pro zaměstnanceLabs1503: Brandbook pro zaměstnance

Labs1503: Brandbook pro zaměstnance

waves-gray

Každá značka chce, aby všem zaměstnancům bylo jasné, kam jejich společná práce směřuje. Jaké jsou ty nejvyšší, ale i ty každodenní cíle. Jedním z pomocníků na téhle cestě může být brandbook pro zaměstnance. Vytvořit takový brandbook může být celkem oříšek. Pokud se navíc jedná o celou skupinu značek, které je potřeba uchopit jako celek, pak je to ořech rovnou kokosový.

Vytvořit takovou interní brožuru pro skupinu Labs1503 a kliniky Svět rovnátek, Fyziosvět, AlphaLabs, LabsDistribution, Labs1503 Academy a DentaLabs, byla opravdová výzva. A protože v Adisonu výzvy milujeme, šli jsme do toho. Stejně jako tenhle náš klient, když se svým byznysem začínal: po hlavě!

Pro skupinu jsme začali pracovat krátce po jejím vzniku v září 2021. Projekt brandbooku byla první věc, do které jsme se společně vrhli. Přečtěte si, jak to probíhalo, na co jsme naráželi a jak se nám podařilo naplnit klientova očekávání.

Proč značka potřebuje interní brandbook?

Jestli potřebujete „Bibli značky“, můžete jednoduše zhodnotit podle počtu zaměstnanců. On totiž není takový problém, aby pár lidí mělo jasno, co a jak firma dělá, čeho chce dosáhnout a jak o sobě na veřejnosti mluví. Ale jakmile se jedná o desítky nebo stovky zaměstnanců, už to tak jednoduché není. Zvláště, pokud se firma zrovna rozvětvuje do několika značek a začíná působit ve více různých oblastech medicíny, než tomu bylo doposud. To je pak přesně ten čas, kdy je dobré mít brandbook. Ten stávajícím i budoucím zaměstnancům pomůže zorientovat se ve fungování značky a také položí základy pro emloyer branding. Pokud se totiž člověk ztotožní s vizí svého zaměstnavatele, stává se pro něj ta značka lovebrandem. A jak všichni víme: když je tam láska, jde všechno líp. 💜

Výzva přijata

Jak se říká: „kdo se bojí, nesmí do lesa“. A tak jsme se toho v Adisonu nebáli a pustili se do práce. Velkou výzvou bylo tzv. nacítit (je pro to nějaké lepší slovo?) jednotlivé značky, které sice všechny mají vizi poskytnout lidem za pomoci moderních technologií a individuálního přístupu nadstandardní, a přitom ne nedostupnou péči, ale zároveň každá z nich má trochu jiný jazyk komunikace a ubírá se jiným směrem. Museli jsme proto bedlivě naslouchat a vžít se do jednotlivých značek, aby se nám povedlo vytvořit harmonický celek mluvící srozumitelným a odlehčeným jazykem. Takovým, který bude čtivý a zároveň silný a profesionální. A aniž bychom se chtěli přehnaně samochválit, je třeba říct, že se nám to povedlo.

Jedním z důvodů, proč jsme uspěli, byl fakt, že jsme do příprav od samého začátku zapojili nejen marketingový tým klienta, ale hlavně oba zakladatele. Jsou to totiž právě oni, kdo stál u zrodu nápadu, vize i prvních cílů, jsou to oni, kdo celou skupinu i jednotlivé značky posouvají kupředy. Naším úkolem tak bylo všechny posbírané informace poskládat do „balíčku“, přidat něco navíc pro radost, dostat tam wow efekt a celé to ještě krásně zabalit do neokoukaného fresh vizuálu, který si člověk rád prohlédne více než jedenkrát.

Na vzhledu záleží

Estetické požadavky na brandbook byly vysoké, protože se nejedná o jednorázovou záležitost, ale bude sloužit novým zaměstnancům, obchodním partnerům i dalším také do budoucna. Chtěli jsme, aby brožura hned na první pohled korespondovala s vizemi značky, lákala k prolistování (a hlavně k přečtení). Aby ji zaměstnanci rovnou neschovali do šuplíku. Vytvořili jsme proto brožurku v takovém stylu, který v sobě spojuje čistý design, výrazné i elegantní prvky a identitu značky. I proto jsme zvolili netradiční čtvercový formát a exkluzivitu publikace jsme podpořili jejím vsunutím do stužky s uvítacím textem. Díky tomu nepůsobí brandbook jako reklamní publikace, ale jako exkluzivní dárek. Napomáhá tomu mimo jiné parciální lakování obálky.

Ohlasy na brandbook? Máme!

Vytištěním brandbooku pro nás ale práce neskončila. Postarali jsme se i o distribuci s důrazem na to, aby se k publikaci dostali ve správný okamžik. Byla jim doručena na pracovní stoly den poté, kdy se vrátili z steambuildingu, na kterém se poprvé o novinkách a plánech dozvěděli.

Ale ani to nám nestačilo. Chtěli jsme vědět, jak na naši práci reagují ti, pro které byla publikace určena. A tak jsme si udělali průzkum spokojenosti. Máme zjištěno a potvrzeno, že brandbook pomohl úspěšně provést stávající zaměstnance rozšířením skupiny o další značky. Se změnou, k níž došlo, se lépe ztotožnili. A nyní se díky brandbooku navíc cítí více vtaženi do dění ve firmě, což zvýšilo jejich loajalitu k zaměstnavateli. Díky zpětné vazbě jsme si mohli také ověřit, že publikace pomohla pochopit novým zaměstnancům ucelenost rodiny značek skupiny Labs1503 a provázanost mezi jednotlivými klinikami. Důkazem, že jsme ve stylu jazyka šli správným směrem, je fakt, že jsme zaměstnance potěšili, pobavili a doloženy jsou dokonce i skutečné slzy dojetí. Opravdu!

Interní komunikace matters

Práce na brandbooku pro značku Labs1503 nás utvrdila v tom, jak je důležité proniknout ke klientovi do hloubky, nastavovat si vysoké cíle a vše, co se děje směrem ven, dobře a ve správnou chvíli promítat také dovnitř prostřednictvím interní komunikace. Ale také to, že je důležité neuzavírat se do vlastní bubliny, ale přizvat k aktivní spolupráci ty, s nimiž a pro které projekt tvoříme. Výsledkem je tak publikace, na kterou jsme pyšní nejen my, ale hlavně klient.