
PŘÍPADOVKA: MIONETTO INSTAGRAM
In Content, Influenceři, PřípadovkaVíte, jaký je rozdíl mezi sektem a proseccem? Prosecco je z Itálie, zjednodušeně řečeno. Jeho světově nejznámější značkou je Mionetto z městečka Valdobbiadene na sever od Benátek. Mionetto má úroveň a styl a jako takové je spojeno s módou a městským životem. Možná už jste si také oblíbili sklenku prosecca při venkovním posezení v restauraci. Možná i pro vás platí to, co pro český trh:
Prosecco je u nás velice populární, spotřebitelé ale neznají konkrétní značky.
Pro Mionetto to znamená především příležitost, kterou jsme se rozhodli využít. Naším nástrojem se měl stát obsah na Instagramu. A ne ledajaký. Chtěli jsme, aby se příspěvky líbily cílové skupině a byly dlouhodobě kvalitní. Doménou Instagramu je lifestylová vizuální komunikace, a o tu nám šlo. Po rozsáhlém průzkumu jsme zjistili, že srovnatelné značky mohou sklouznout do stereotypu nicneříkajících produktových fotografií vytržených z kontextu. S tím se lidé na sociálních sítích těžko ztotožní, a to jsme nehodlali připustit.
Klíčová je autenticita v obsahu i komunikaci.
Autenticita je na sociálních sítích nejcennějším platidlem. Rozhodli jsme se proto využít koncept takeover. To znamená, že Instagramový účet Mionetto střídavě (a v době vydání tohoto příspěvku stále) spravují různé osobnosti. Pomocí autorského obsahu na profilu Mionetto chceme aktivovat fanoušky těchto zajímavých influencerů a tvůrců obsahu. Zkrátka se je snažíme zaujmout.
Zaměřujeme se na skupinu ve věku 25 až 35 let, která si užívá městský styl života. Influencer má profil Mionetta na starosti vždy 14 dní . Každý vymýšlí, jak komunikaci pojmout a stará se o realizaci svých nápadů. Naší rolí je tuto spolupráci domlouvat, radit se s nimi o obsahu a spravovat reklamní podporu. V obsahu mají volnost a důvěru bez další kontroly. Co klademe influencerům na srdce:
Neprosazujte v příspěvcích značku na úkor sebe a svého pojetí.
Tvořte obsah, který by bavil vás.
Zapojujte produkt v kontextu toho, co rádi děláte.
Přiznávejte u příspěvků sebe.
Je fajn, že influenceři mluví za značku i na svých osobních profilech a pořádají pro své fanoušky soutěže. Mezi vybrané influencery patřili například Anna Stránská, u níž se nám líbila kreativita, s jakou přistupovala k příspěvkům. Na Trang Do Thu bylo zase dobré, že má jiné publikum než typický instagrammer a Adéla Mazánková uplatnila svůj osobitý styl, který osvěžil.
V řeči čísel se nám v roce 2017 podařilo dosáhnout 3,4 milionu impresí a zasáhnout přes 600 000 lidí. Příspěvky influencerů vygenerovaly 76 000 reakcí. Za celou dobu vytvořilo 16 influencerů 90 příspěvků a více než 60 instastories. V tom je zahrnutý i Facebook, na němž jsme příspěvky také zveřejňovali a který vedle Instagramu představoval přidanou hodnotu. Ulehčil nám i práci s reklamou, kterou jsme z Facebooku mohli poměrně snadno pouštět na Instagramu. Při využití původní instagramové reklamy by byla správa náročnější a neměli bychom tak dobré možnosti cílení.
Vedle výsledků jsme získali i další přísliby. Pár z nich už se podařilo realizovat a přineslo další obsah. Mionetto se objevilo například na apartmnt. pop-up nebo akci projektu Pokojovky. Být zadobře s dobrými influencery se zkrátka vyplatí 😊 Hezké bylo také ocenění Top rated v 16. ročníku soutěže Zlatý středník.
Potěšilo nás/vyzkoušeli jsme si:
Původní a atraktivní obsah lze dělat i bez velké produkce (ale pořád je s tím práce).
Inluenceři mají dobré nápady, buďte jim dobrým partnerem a rádcem.
Samotní influenceři nám často poskytovali kontakty a doporučení na další zajímavé lidi.
Instagramová reklama se nejlépe realizuje z Facebooku.
Ponaučení:
Také influenceři mohou sklouzávat ke generickým produktovým fotkám. Je dobré s nimi probrat váš záměr a představu o přístupu ke spolupráci, aby se to nestalo.
I když jsme se s tím nesetkali, je potřeba si dávat pozor na influencery, kteří si mohou vypomáhat nakupováním followerů nebo jinými pochybnými praktikami.