
PŘÍPADOVKA: Maskot Lucián
In PřípadovkaSlezská diakonie, nezisková organizace, která poskytuje služby v sociální oblasti, slaví letos třicet let své existence a rozhodla se nadělit si dárek v podobě maskota – vrabčáka Luciána. O jeho ztvárnění a přípravu možností užití jsme se postarali my, konkrétně náš kreativní tým ve složení Patrícia Šimončičová a Přemek Adamec.
„Nikdy dříve jsme procesem vymýšlení maskota neprošli, ADison nám byl v tomto ohledu skvělým partnerem a rádcem. Oceňujeme především jeho expertní pohled a vcítění se do našich potřeb,“ řekla k celému projektu Renáta Větrovcová, vedoucí oddělení PR a propagace.
Slezská diakonie byla ukázkovým klientem. Postavila nás před jasné zadání, které vzešlo z crowdsourcingu v rámci členské základny diakonie, velmi konkrétně specifikovala charakter osobnosti vrabčáka Luciána a zároveň nám dala volnost při prvních návrzích jeho podoby. Následně jsme už jen společně zužovali hrdlo pomyslného trychtýře s nápady, až z něj vzešla výsledná podoba vrabčáka Luciána.
Co nejširší aplikovatelnost
Důležitým aspektem vymýšlení a tvorby maskota byla jeho aplikovatelnost do různých situací a komunikačních kanálů i formátů. Vznikly tedy varianty pro tiskové zprávy, trička, kšiltovky i nálepky. Chtěli jsme docílit toho, aby byl Lucián pro Slezskou diakonii použitelný naprosto kdekoliv. Připravili jsme proto i variantu, která rozvíjí stávající logo organizace. Lucián bude nedílnou součástí komunikace, s logem by se tedy měl co nejvíce přátelit.
Lucián. Posel světla
ADison dostal zadání vytvořit ilustrovanou postavičku vrabčáka Luciána. V briefu k novému maskotovi se agentura například dozvěděla: „Jméno Lucián má latinský původ, utvořeno bylo ze jména Lucius, což znamená nositel světla. Sloganem Slezské diakonie přinášíme světlo do života potřebným. Zdá se nám příhodné srovnání práce Slezské diakonie se životem vrabce. Také naše organizace má svou minulost, která se navenek může jevit jako ‚všední‘. Je za ní ale spousty lítání, poskakování a snahy být blízko těch, kteří to potřebují.“
Zadání od klienta tedy ve výsledku ovlivnilo například volbu tloušťky čar, Luciánův výraz, využití lucerny i celkově jednoduché pojetí. Snažili jsme se v podobě Luciána kombinovat jemnost, lehkost a jednoduchost. Lucián je podle nás přátelský pilný ptáček, který pomáhá svému okolí. Jeho cílem je přinášet lidem do života radost a smysl. Nežije uspěchaně a soustředí se na to důležité.