

Jak jsme zvýšili povědomí o dárcovství plazmy pomocí lokalizované kampaně #plazmajedar

Dárcovství krevní plazmy je klíčové pro výrobu životně důležitých léků, ale stále není dostatečně známé. Lokální kampaň BioLife měla jasný úděl – přesvědčit publikum u důležitosti darování krevní plazmy, kterou za svůj život potřebuje 80 % lidí v Česku.
Proč je podpora dárcovství krevní plazmy tolik důležitá?
Krevní plazma je nezbytná pro výrobu léků a léčbu pacientů s vážnými onemocněními. Mnoho lidí však neví, proč a jak moc je krevní plazma tolik potřebná. Bez pravidelných dárců by nebylo možné zajistit potřebné množství plazmy pro léčbu pacientů. Proto je důležité zvyšovat povědomí o dárcovství plazmy a motivovat veřejnost k aktivní účasti.
Cíl kampaně
Naším hlavním cílem bylo maximálně rozšířit povědomí o dárcovství krevní plazmy prostřednictvím lokalizovaného webu plazmajedar.cz. Sekundárním cílem bylo přivést relevantní návštěvníky na registrační stránku biolifeplasma.cz/#darovat, kde se mohli dárci zaregistrovat k odběru.
Strategie a taktika
- Sociální sítě – spustili jsme kampaně na Facebooku a Instagramu, kde jsme komunikovali jak informativní obsah o významu dárcovství, tak výzvu k registraci. Hlavní část kampaně byla zaměřena na povědomí, menší část na konverze – registrace dárcovství.
- Web plazmajedar.cz jsme plně lokalizovali z německé komunikace a přizpůsobili českému publiku. Z rakouské kampaně také vycházely vizuály, které byly přeloženy a videa pro formát Reels nadabována. Naším záměrem bylo českému publiku přiblížit fakt, že s potřebou krevní plazmy se mohou během svého života sami setkat.
- Teads – pro zvýšení povědomí jsme využili také nativní reklamní formáty Teads, které oslovily široké publikum na relevantních obsahových platformách.
Cílovou skupinu jsme definovali dle lokalit dárcovských center v dojezdové vzdálenosti a rozšířili jsme ji o remarketing na uživatele, kteří interagovali s našimi stránkami na sociálních sítích i na webu, včetně jejich “lookalikes”. V druhé fázi kampaně jsme toto publikum optimalizovali o širší záběr v lookalikes publiku a rozšíření cílené lokality.


Výsledky kampaně
Letní fáze ☀️
V první fázi kampaně jsme dosáhli významných úspěchů:
- Celkové zobrazení – 2,3 milionu.
- Nižší náklady na zobrazení (CPM) – O 42 % nižší oproti rakouské kampani.
- Výrazně nižší cena za proklik (CPC) – Až o 90 % nižší oproti jiným kampaním.
- Vysoká viditelnost – Reklamy se průměrně zobrazily 5× na uživatele v různých kreativách.
- Silná výkonnost kreativ – Některé vizuály dosáhly až 0,74% míry prokliku (CTR), což je několikanásobně více než běžný benchmark.
Podzimní fáze 🍂
Druhá fáze se zaměřila na optimalizaci na základě letních výsledků:
- Další snížení nákladů na zobrazení (CPM) – o 46 % nižší, i přes předvánoční růst cen reklamy.
- Celkový počet zobrazení reklamy – 6,9 milionu.
- Měřitelný dopad sekundární části kampaně – 6 nových registrovaných dárců (více s pak s nedokončenou registrací), nelze však porovnat s první fází kampaně, jelikož registrace nebyly měřeny.
Kampaň plazmajedar.cz ukázala, že lokalizovaná strategie a cílená digitální komunikace mohou efektivně oslovit široké publikum, edukovat ho a zároveň optimalizovat náklady na reklamu. Díky přizpůsobení obsahu českému trhu a optimalizaci cílení se nám podařilo:
✅ Zvýšit povědomí o dárcovství krevní plazmy a oslovit relevantní publikum.
✅ Snížit náklady na reklamu a zlepšit výkon kampaně oproti rakouské verzi.
Tato případová studie potvrzuje, že systematická optimalizace, lokalizace obsahu a efektivní využití digitálních kanálů mohou přinést skvělé výsledky i v oblasti společensky odpovědných kampaní.